نحوه نظافت شرکت و نکات مهم آن

نظافت منزل پاک رویان کیارش

نظافت محیط فیزیکی محیط کار و شرکت تأثیر بسزایی در نحوه کار ما دارد. وقتی فضای ما آشفته است، روان ما هم آشفته است. هر بار که به جستجوی یک کاغذ گمشده روی یک میز درهم ریخته میگردیم، دقایقی از کارهای مفید خود را بیهوده صرف میکنیم. یک نظرسنجی بین المللی نشان داده است که کارمندان اطلاع رسانی در هفته حداکثر دو ساعت در هفته بی ثبات به جستجوی اسناد دیجیتالی گمشده می پردازند…

اما درهم و برهمی نیز می تواند از جهات غیرمستقیم دیگری روی ما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که محیط های جسمی ما مانند شرکت و یا فضای کاری  که ساعاتی طولانی را در آن میگذرانیم، به طور قابل توجهی بر شناخت، احساسات و رفتار ما تأثیر می گذارند و بر تصمیم گیری و روابط ما با دیگران موثر هستند. فضاهای به هم ریخته می توانند تأثیر منفی بر سطح استرس و اضطراب و همچنین توانایی تمرکز ما ، انتخاب های غذایی و حتی خواب ما داشته باشند.

بهرمندی از خدمات نظافت گزینه بسیار مناسبی برای شرکت هایی است، که وقت کافی برای رسیدگی به امور نظافت و پاکیزگی محل کار خود ندارند و به دنبال فردی مطمئن برای برون سپاری بخشی از کارهای شرکت هستند.

 

 

فضای بهم ریخته بر مغز و کار شما تأثیر می گذارد

ممکن است فکر کنید که شما هیچ نگرانی بابت قفسه های شلوغ و یا پشته های کاغذ روی میز ندارید. اما دانشمندان موسسه علوم اعصاب دانشگاه پرینستون از fMRI و رویکردهای دیگر استفاده کرده اند تا نشان دهند مغز ما بسیار منظم است و یادآوری های بصری ثابت سازماندهی، منابع شناختی ما را تخلیه می کند و توانایی تمرکز ما را کاهش می دهد. آن ها همچنین دریافتند که وقتی شرکت کنندگان آلودگی شرکت، دفتر، و یا به طور کلی محیط کار خود را پاک می کنند، قادر به تمرکز و پردازش اطلاعات بیشتری هستند و بهره وری آن ها افزایش می یابد.

تحقیقات دیگر نشان داده است که یک محیط خانه درهم ریخته باعث راهبردهای مقابله و اجتنابی از جمله مصرف زیاد تنقلات در هنگام تماشای تلویزیون می شود. ما نمی دانیم که آیا این به محل کار تعمیم داده می شود و یا خیر اما دفاتر شرکت های درهم ریخته ممکن است کارمندانی تولید کنند که در هنگام استراحت گزینه های غذایی نامناسبی را انتخاب می کنند و زمان کمتری را صرف کار کنند.

 

نحوه نظافت شرکت

مرتب کردن فضای شرکت به صورت پیوسته، به جای اینکه اجازه دهید تمام چیزا یک جا جمع شوند، روش امتحان شده و واقعی برای دور نگه داشتن فضای شرکت از درهم ریختگی و بی نظمی است. اجازه ندهید که امور به قدری زیاد و غیر قابل تحمل شوند که شروع به تعویق انداختن تمیز کاری کنید. اگر در خانه کار می کنید ، حفظ فضای کاری مشخص می تواند به ایجاد مرز بین موارد کار و وسایل خانه کمک کند.  با کمک خدمات نظافت میتوانید امور نظافت و پاکیزگی محل کار خود را بهتر مدیریت کنید.

 

مراحل نظافت شرکت و محل کار

گرد و خاک

اگر میز خود را با کاغذهای غیر ضروری پوشانده اید ، احتمالاً مدت طولانی است که نتوانسته اید آن را پاک کنید. میتوانید با استفاده از یک حوله و ماده ی شوینده میز خود را برق بیاندازید. وجود گرد و غبار بر روی میز و وسایل کاری شما عامل بیماری های بسیاری هستند، از شر آن ها راحت شوید.

ضد عفونی کردن وسایل

آخرین سرما خوردگی شما احتمالاً از میکروب های داخل حمامتان به شما منتقل نشده است! بسیاری از مطالعات نشان می دهد که میز کار در یک دفتر آلوده تر از سرویس بهداشتی است. اگر هر چیزی را در محل کار خود نگه میدارید، استفاده از ضد عفونی کننده انتخاب خوبی است.

نظافت محل کار با پاک رویان کیارش

غذا

اگر جز افرادی هستید که در شرکت برای خوردن غذا میز خود را ترک نمیکنید، باید سریعا این عادت اشتباه خود را عوض کنید. آوردن غذا بر روی میز عامل اصلی کثیف شدن میز و چرب شدن وسایل است. از لحاظ بهداشتی هم خوردن غذا در میز کار برای سلامتی شما بسیار مضر است.

در 5 دقیقه گذشته هر چیزی را که نیازی به آن نیافته اید دور بیندازید. هر بشقاب ، کاسه یا ظروفی که از آخرین وعده غذایی شما تمیز نشده اند باید به آشپزخانه منتقل شوند. بعد از انجام امور میتوانید خود را به لیوانی چای گرم  مهمان کنید.

کاغذها

برای سازماندهی رسید ها و اسناد در ستون های جداگانه، 1 دقیقه وقت بگذارید. لیست های انجام شده را جدا کنید تا بعداً بتوانید آنها را گرد آوری کنید. هر چیزی بی اهمیتی که قبلاً در رایانه خود ذخیره کرده اید را، دور بیندازید.

 

قلم ها

شما باید تمام قلم ها را بررسی كنید تا ببینید كدام یك از آن ها كار می كنند و کدام یک بی مصرف هستند . سپس از شر تمامی قلم های بی مصرف راحت شوید و آن ها را دور بیاندازید. قلم هایی را که می توان جوهر را دوباره پر کرد را نگه دارید و بقیه را دور بریزید. اگر مداد تراش ندارید در نتیجه به مداد نیز نیاز ندارید، می توانید آنها را به یک دانش آموز اهدا کنید.

 

ساده کردن لوازم اداری

برای هر کاری تنها وسایل ضروری را  انتخاب کرده و آن ها را نگه دارید. شما به هر رنگ قلم یا چند دفتر نیاز ندارید.

کارت ها ، هدیه های کاری و…

گرفتن کارت یا هدیه متفکرانه از یک دوست در محل کار بسیار خوب است. قرار دادن یک سری از وسایل شخصی باعث میشود احساس بهتری به محل کار خود پیدا کنید و آن را مانند خانه خود احساس کنید.اما باید از انبوه شدن وسایل روی میز که باعث آشفتگی شرکت شما میشوند خود داری کنید. در نتیجه هدایا و کارت های بی اهمیت مانند آن هایی که در جلسات کاری اهدا میشوند را دور بریزید و میز خود را مرتب نگه دارید.

 سخت افزار

چاپگر و رایانه شما ستون فقرات دفتر شما هستند. اجازه ندهید که آن ها گرد و غبار بگیرند و یا چرب شوند. تمیز کردن سریع ارزان تر از خرید سخت افزار جدید است. صفحات را با استفاده از دستمال و مواد شوینده مناسب پاک کنید. درز های کیبورد، سیپیو و … را با استفاده از پمپاژ هوا (مانند استفاده از باد خنک سشوار) را از آلودگی تمیز کنید.

بهرمندی از موسسات خدمات نظافت ساختمان

با وجود مسائل مطرح شده، باز هم ممکن است اوضاع نظافت برخی از شرکت ها از عهده کارمندان خارج باشد، اموری مانند شستشوی کف، نظافت سرویس بهداشتی و … بنابراین بهرمندی از موسسات خدمات نظافت میتواند یکی از بهترین گزینه های موجود برای حفظ محیط کاری پاکیزه و سالمی باشد. از طرفی از این طریق کار به کاردان سپرده میشود و علاوه بر اینکه کارمندان تمرکز بیشتری بر تخصص خود پیدا میکنند، امور نظافت نیز به متخصصین این امر سپرده میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *